Mleko i jego przeznaczenie w naszej diecie

Spożywanie dziennie jednej szklanki mleka pozwala na utrzymanie odpowiedniego poziomu wapnia w naszym organizmie. Niemniej jednak dostępność wszelkich przetworów mlecznych pozwala na wiele urozmaiceń diety, bez konieczności spożywania ciągle tego samego. Przyjmuje się zatem, że wspomnianą porcje mleka możemy zastąpić szklanką kefiru, maślanki, czy kubeczkiem jogurtu naturalnego, a nawet owocowego.

Warto również zwrócić uwagę, że w zależności od wieku powinniśmy dobierać zawartość tłuszczu w spożywanych mlecznych produktach. Na rynku mamy do wyboru trzy grupy przedziałowe, wśród których najmniej wartościowe jest spożywanie mleka o zerowej zawartości tłuszczu. Mleko o zredukowanej jego ilości, które wynosi 1,5 do 2 % jest wskazane dla osób dorosłych. Natomiast dzieci powinny otrzymywać mleko 3,2%, które stanowiło najwyższą wartość tłuszczu w tym produkcie. Od niedawna na rynku pojawiła się jeszcze jedna grupa o zwiększonej zawartości tłuszczu 3, 8%, która przeznaczona jest szczególnie dla dzieci.

zaufanie.omijanie-korkow.com.pl www.makabunda.pl